Decision making

Skrivet den 2010-03-10 @ 20:26:26

Nu sitter jag med ett beslut större än Camillas nagellacksamling. Och då är det stort.
Det är ju nämligen så att jag ska flytta närmare ekvatorn än vad min nuvarande position ät för tillfället. Till pizzornas land, Italien. 
Jaha, tänker ni.. where's the problem? 

Jo för det ska jag upplysa er om. Förutom alla de vanliga problemen som; vart ska jag bo? Hur kommer pengarna att räcka? Vad ska jag ha på mig på första skoldagen? Alla of equal importance of course. 
Men det finns ett liitet beslut innan det att fatta... nämligen vart. Vart i det stora, populära och ljuvliga Italien ska jag flytta? Utbudet som organisationen jag åker med har är brett, jag tror att det är närmare bestämt elva olika options. Men eftersom mamma sätter ner foten för södra delen av Italien, har jag norra delen att välja i. 

Valet hade inte vart svårt ifall min favoritstad av alla, Turin, hade vart med bland valen. Detta är ej fallet. Så jag ska försöka att välja det näst bästa. Just nu är jag torn mellan Florens, Bologna och Rimini.

Jag vet att Rimini känns som det självklara då det är en badort vid en riviera. Men jag kommer att vara där mest under vinterhalvåret. Bologna är en av världens största studentstäder, men den är väldigt liten och skolan där är inte alls stor (och då snackar vi typ 30-80 elever varje år). Florens är en ganska populär turiststad, och sägs vara väldigt vacker. Dock ligger det uppe på ett berg, så temperaturen där är inte den högsta..

Help anyone?

 
BOLOGNA

 
FLORENS


RIMINI


Kommentarer

Postat av: L

Jag röstar florens ;)

Postat av: Josse

florens lätt !

Postat av: Linda

funderar faktiskt också på att ta några månader och plugga italienska i florens...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback